31.08.16

KRESLEY COLE. Hlad jako žádný jiný

 V říši Lorů #1 + #2

    Po dlouhé době jsem se nechala překvapit. Jen nevím, jestli mě překvapila knížka, nebo jsem se nechala překvapit sama sebou. Nečekala jsem, že by se mi Hlad jako žádný jiný mohl líbit. Moc pěkně jsem o téhle knize nemluvila. Budu upřímná, ono to není nic extra, ale... Fakt mě to bavilo číst.
    Ohledně řazení do sérií je to dost matoucí. Hlad jako žádný jiný je v češtině vydán jako díl první, ale na goodreads jsem to našla jako díl druhý. Pro ujasnění: náš český svazek obsahuje i první díl s názvem Vojevůdcova věčná touha. A je to o orgasmu. Fakt!
    Hlavními hrdiny jsou upír Wroth, zdrženec - nepije krev ze zdroje, a valkýra Myst. Wroth dobyde sídlo upíra Iva (ten zdrženlivý není) a v žaláři najde Myst, která je jeho nevěstou. Začne mu bít srdce, začne dýchat a .... teď to přijde... začne mít chuť na sex. A orgasmus může mít jen se svou nevěstou. A Myst uteče. A náš upír Wroth začne trpět, protože neví, kam Myst zmizela. A orgasmus nepřichází a nepřichází. 
    Hlad jako žádný jiný se časově prolíná s Vojevůdcovou věčnou touhou. Zde jsou hlavními hrdiny lykaj (vlkodlak) Lachlain a valkýro-upírka Emmaline. Lachlain byl vězněn a mučen upíry, ale když po mnoha stech letech ucítil svou vyvolenou, dokázal se osvobodit, aby ji mohl najít. Jak nemilé bylo překvapení, když zjistil, že jeho vyvolená je upírka. Unese ji a nechová se k ní pěkně. Emma je zoufalá, že nemůže domů ke svým tetám valkýrám a že se jí Lachlain nedotýká víc.

    V knihách se střídají pohledy postav, takže víte, co si kdo myslí. Jen někdy vás to moc nezajímá. A bohužel se ty změny pohledu týkají jen sexu. Například....
On: "Já bych jí tak strašně chtěl."
Ona: "Já ho nechci! Proč se mě ještě nedotýká?!"
Důvod, proč ta knížka byla napsaná, je jednoduchý. Autorka si chtěla užít mezirasového pohlavního styku. Tam se to kříží a páří. Jsme zvědavá, co se na konci série narodí za zrůdičky.

   Pokud máte rádi erotické knihy a urban fantasy, bude vás to bavit. Akce je tu také. Jen je nějaký důležitý souboj odbyt jednou větou, ale k orgasmu se dopracováváte několik kapitol. Uvítala bych více napětí, abych se mohla bát o hrdiny. Takhle to měli moc jednoduché. On se naštve, začne trhat a protivník je překvapený a neví, co se děje. A já byla překvapená taky, jaká to byla rychlovka. 
    O čem je celá série, je jasné. Hrdinové se snaží si najít svého doživotního partnera za pomoci klišé. Dobré je, že je jste schopni autorce odpustit, protože se to celé nebere moc vážně. Prostě je to kniha s pořádnými muži s obrovskými penisy. Už chápu, co znamená, že láska prochází žaludkem.

    Byla jsem mile překvapena, že se autorka snažila o vytvoření složitějšího fikčního světa se svými rasami a pravidly. Je zde mnoho druhů Lorů - doufám, že v budoucnu dostanou prostor i jiní než jen upíři, valkýry a lykajové.  A to mi teď připomíná - upíři jsou tady fakt velcí záporáci. Bledí zlouni to jsou!
   Vojevůdcova věčná touha a Hlad jako žádný jiný se čte snadno a rychle. Nemusíte nad tím přemýšlet, víte, jak to skončí. Chvilkami se pobavíte - některé scény jsem si představovala trochu parodovaně, abych se v mhd mohla aspoň chvilku smát jako magor. Dohromady to má skoro pět set stran a nemám pocit, že bych to četla nějak dlouho. 
   Jak jsem psala, pokud máte rádi erotické romány a urban fantasy, mohlo by se vám to líbit. Já, protože si už odmítám hrát na nějakou intelektuálku, dávám tři povadlé penisy a těším se na další díly. Asi se to moc neprodávalo, když se u nás vydalo jen pět knih, i když série má už přes deset.

0 komentářů:

Okomentovat