13.01.17

Nejlepší knihy za rok 2016 podle Bíglů

Protože jsem se rozhodla přidávat na blog více článků a nechce se mi moc přemýšlet nad tím, co bych tak mohla napsat, rozhodla jsem se, že napíšu něco o nejlepších knihách, co jsem dočetla v roce 2016. 
Tenhle nápad na článek přišel úplně sám. 
No dobrá, nepřišel sám, ale asi s padesáti stejnými články. 
Ale ty knihy budou jiné. Aspoň doufám.



Série PAX je parádní, Četla jsem ještě i pátý díl, ale obrázek se mi sem už nevejde. Dívka ze záhrobí byl opravdu dobrý díl, hodně strašidelný. A to nemluvím ani o ilustracích. Pokud jste ještě o téhle sérii neslyšeli, i když o tom dost pochybuju, tak se po ní podívejte. A pokud váháte, zda se vám to bude líbit, tak už neváhejte a zkuste to. 




HARRY DRESDEN je můj oblíbený hrdina. A i v Letním rytíři dostane pořádně zabrat a několikrát mu zlouni nakopou zadek, ale Harry Dresden to vždycky nějak zvládne. Urban fantasy detektivka, kde není romantika a už vůbec ne nějaký sex, i když by ho Harry někdy fakt potřeboval, ehm. V téhle sérii se každý díl věnuje jiným bytostem, v jednom jsou to upíři, v druhém vlkodlaci a v Letním rytíři to jsou elfové. Upřímně nevím, proč jsem těch dílů nepřečetla v roce 2016 víc.
TÉMĚŘ CTIHODNÁ LIGA PIRÁTŮ a Hillary Westfieldová a kamenný Chrlič. Dětská kniha o magii, pirátech, slušném chování a plesových šatech. První díl se mi asi líbil víc, ale i tak je Postrach Jižních teritorií parádní kniha plná humoru. 
ZÁPLAŤÁK je boží. Jasně, některé díly jsou slabší, ale V pavoučí síti patří mezi ty lepší. Bylo to napínavé. Na první pohled se to může zdát jako nějaká neoriginální dystopie, ale tohle je napsané pozáplaťácku, takže tohle chcete. A vůbec mi neříkejte, že nečtete dětské knihy, to jsou jen výmluvy.




TY a stalker Joe. Thriller, který mě zaujal svým způsobem vyprávění. Taková zvláštní ich a du forma v jednom. Thrillery moc nečtu, ale Ty mě bavilo, postavy byly zvláštní, ani jedna tam nebyla úplně kladná. A zajímavé je, že mě Joe, i když to nebyl hodný člověk, přesvědčil o tom, že bych mu měla fandit. Pokud vás nebaví vyšetřování různých hrůzných případů, ale chcete si přečíst něco drsnějšího, tak doporučuji.
ŠTĚPÁN KOPŘIVA patří mezi mé oblíbené české spisovatele. Potkala jsem se s ním i naživo, dokonce si i tykáme, ale na to on už určitě dávno a rád zapomněl. Nemám ráda detektivky. A Rychlopalbě jsem dala šanci jen kvůli Kopřivovi. A jsem ráda, že jsem se do toho pustila. Bylo to vtipné a chytré a napínavé a vůbec nevíte, jak se hlavní hrdina jmenuje. Pokud jste ještě nic nečetli od Štěpána Kopřivy a nemáte rádi fantasy, tak zkuste Rychlopalbu.
FELICIU DAY mám ráda od doby, co jsem začala hrát wowko a viděla The Guild. Felicia také hrála wowko a byla jsem na tuhle kapitolu v její knize zvědavá nejvíce. A právě kapitolou o wowku jsem byla dost zklamaná, ne kvůli obsahu, ale kvůli překladu - na druhou stranu chápu, že ne všichni překladatelé wowko hráli. (Ale na "baňky" asi nezapomenu.) Jak (ne)být divný na netu je vtipná autobiografie nenormálního, ale cool člověka. Pokud máte Feliciu rádi, tak by vás tahle kniha mohla bavit, Pokud Feliciu neznáte, dejte jí šanci.




OTKA je kniha pro mládež plná vulgarismů. Ohledně chování mládeže je to uvěřitelné. Obyčejná holka, sexy kluk, který je na každé střední. Díky hlavní hrdince Biance je OTKA příjemné a sarkastické čtení na jedno odpoledne.
MEZI ŘÁDKY je komiks, který mě fakt baví. Asi bych si tenhle příběh raději přečetla v románové podobě, dokonce i autor to zamýšlel, ale i jako komiks je to párádní. Jedná se o fiktivní příběh literárních postav, které se dostali do aktuálního světa fikčního světa Mezi řádky. (Jop, je to trochu složité.) A Informátor je fakt napínavý a akční díl. 



KDYSI je dětská kniha o holokaustu. I když je hlavní hrdina Felix otravný a leze vám na nervy, nechcete, aby ho nacisté chytli a odvezli do koncentračního tábora. Holokaust či druhá světová válka z pohledu dětí dostává nový rozměr. Nejen děti, ale i my dospělí nechápeme, jak se tahle lidé mohli k druhým chovat.
V ŠEDÝCH TÓNECH je zase o tom, jak se chovali Rusové k obyvatelům Pobaltí, kteří mají radost, že se na území jejich státu dostal Hitler, protože je přece od Stalina zachrání. Hlavní hrdinka Lina je se svou matkou a mladším bratrem odvezena na Sibiř. Pokud nejste zběhlí v historii, tak se aspoň něco dozvíte. 

Tohle jsou nejlepší knihy, co jsem v roce 2016 přečetla. Pokud jste nějakou četli, tak mi dejte vědět, jestli i vy ji považujete za to nejlepší.

2 komentáře:

  1. V Paxovi musím pokračovat! Vážně mě tahle série baví, ale zatím jsem skončila u třetího dílu, tak si musím ty zbylé dokoupit a přečíst. :)
    Ha, druhý díl Pirátů jsem si právě položila vedle sebe s myšlenkou, že si to půjdu přečíst. :D A těším se na to!
    OTKU jsem taky četla, i když teda v angličtině. A rozhodně se mi to moc líbilo. :)
    Na Mezi řádky se chystám! A když to teda chválíš, tak bych se po tom asi opravdu měla podívat. :D :)
    V šedých tónech si chci letos přečíst. Nebo aspoň něco od té Ruty. Mám od ní doma všechny knihy, které CooBoo vydalo, ale ještě jsem ani jednu nečetla. :D Bych to asi měla napravit. :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak zrovna třetí díl Paxe (já ani nevím, jestli je vhodné to deklinovat) byl fakt parádní, to tě muselo přeci nutit si to hned dokoupit a dočíst! :D
      Těš se, sice je to horší než jednička, ale pobavíš se u toho. A doufám, že se ti to bude líbit.
      Já ani nečekala, že se mi OTKA bude líbit, ale nakonec jsem ráda, že jsem neodolala a knížku si objednala.
      Nejsme fanouškem komiksů, ale Mezi řádky mě neskutečně moc bavilo. Doufám, že se brzy dostanu ke třerímu dílu.
      Já jsem kdysi vyhrála Potrhaná křídla, ale nechtěla jsem se do toho pustit, chtěla jsem si nejdřív přečíst V šedých tónech. Nakonec jsem to objevila v knihovně a pak hned po dočtení objednala i Solí moře. :o)

      Vymazat