03.07.14

Bíglovský červen #10

Dnes je prvního července a já píšu Bíglovský měsíc. To koukáte, co?
Také jsem překvapená.

@rionka se nedávno na Twitteru ptala, jestli jsou potřebné takové přehledy - počítání stránek, zaznamenávání rozečtených ság a tak podobně, jestli pak máme z toho čtení radost.
Musím říct, že mě tohle zaznamenávání baví. Mám doma speciální notýsek, kam si zapisuji každou zhlédnutou epizodu, přečtené strany a nedočtené knihy. Mám pak fajn přehled. I když si napočítávám počet stran na měsíc, nejsem jejich otrokem. Je to sranda, když to nepřečtu, není z toho žádný problém. A když se mi podaří je přečíst, mám radost. Je to jen zábava. Takže, rionko, mám pořád radost ze čtení. 

Červen byl pro mě seriálovým měsícem. Moc jsem nečetla, ale rozkoukala jsem hodně seriálů. Kromě jedné zkoušky, kterou budu opakovat v září, mám všechny. Akorát ta nesplněná je důležitá. Mám dva měsíce na to, abych se to pořádně naučila. Takže v září mi držte pěsti.

Knihy.

Dočetla jsem čtyři knihy, které jsem neměla rozečtené z minulého měsíce. Tedy tři a jeden komiks, ale i komiksy se počítají, že ano?

Jsem zlomená. Druhý díl série Roztříštění. A to znamená, že jsem si po dlouhé době přečetla nějaké pokračování. Vím, že z toho nemáte takovou radost, jako ji mám já. Jsem zlomená se mi docela líbila, moc se těším na třetí, závěrečný díl. A recenze bude. Tedy ona už je napsaná, jen musím zanést opravy do textu. Takže snad už brzy bude zveřejněna. 384 stran.

Moře klidu. Knížka, kterou každý čtenář opěvuje. Nejhorší hodnocení jsou tři hvězdičky, jak jsem se dívala. A ano, i já jsem dala toto "nejhorší" hodnocení. Bylo to fajn, působilo to uvěřitelně, ale nebyla jsem z toho tak na větvi jako ostatní. Recenze bude. 359 stran.

Anin duch. Komiks. Já na komiksy moc nejsem. To víte, žádná rozvitá souvětí. Žádné sáhodlouhé popisy prostředí a postav. Ale i tak mě Anin duch bavil. Bylo to fajn. Sice ten děj nebyl nějak moc originální - kamarád, který se změní v nepřítele, to opravdu není vrchol literární tvorby. Každopádně to bylo milé a příjemné čtení. Půjčila jsem si to v knihovně, jen abych měla co v mhd číst. 221 stran.

Tahle píseň ti změní život. Drobná knížka. O holce, která je ve škole outsider - nikdo se s ní nechtěl kamarádit. Tomuhle já nějak nemůžu nikdy věřit, přeci se najde vždycky někdo, s kým se můžete kamarádit. Přišlo mi divné, že by fakt nikdo další nebyl takový "magor" jako hlavní hrdinka. Ona pak začne náhodou chodit do jednoho klubu, kde si najde nějaké ty kamarády. A svět se změní k lepšímu. Prostě románek ze střední školy, který skončí happyendem. 238 stran.

Rozečtených knih nemám moc. A ještě je i šance, že je v červenci dočtu. 

Jed. Jsem na úplný začátku a moc o tom nevím. Odehrává se to v Benátkách v nějaké historické době (nemůžu si vzpomenout, v jaké době se to odehrává). Hlavní hrdinka nalezla v hrobce své kamarádky mrtvolu jiné dívky. A seznámila se s malířem. Hodnocení to má docela dobrá, tak bych ráda v téhle knížce pokračovala. 34 stran.

Bláznivý úplněk. Druhý díl série Harry Dresden. Pustila jsem se do dalšího pokračování. Nějak nestíhám své předsevzetí o pokračování v sériích, tak se snažím. V knihovně zároveň byl i třetí a čtvrtý díl, které jsem tam samozřejmě nemohla nechat. Doufám, že je všechny přečtu. Jsem sice jen na začátku, ale baví mě to. A jsou tam vlkodlaci. 54 stran.

Celkem přečtených stran za červen: 1290.
Nepřečetla jsem svůj měsíční stránkový příděl. A už vůbec jsem nepřečetla tu hromadu stran, které jsou z minulých měsíců. A na červenec jsem si napočítala 4 997 stran. Tak uvidíme, jestli to o prázdninách zvládnu.

Seriály.

Jak jsem už naznačovala v minulém přehledu a i na začátku tohoto článku, seriálů jsem viděla v červnu hodně. Samozřejmě jsem jich moc nedokoukala. Jen rozkoukala, v nějakých jsem se posunula. A tak podobně.

Sherlock. (3x03) Tak Sherlocka jsem dokoukala. A moc se těším na čtvrtou sérii, ale ta očividně nebude tak brzo. Líbilo se mi to tak, že jsem se chtěla dívat od začátku. Ale nedívala jsem se. Počkám nějaký čas. Až pak se na to opět podívám. 7 epizod.

Arrow. (2x23) Já nevím, někdy mám z tohoto seriálu rozporuplné pocity. Někdy se mi to líbí, někdy mi to přijde strašně hloupé, někdy nedomyšlené. Ale na koukání, kdy nechcete moc přemýšlet, je to fajn. A jsem zvědavá, co si tvůrci nachystali na třetí sérii.

Penny Dreadful. (1x07) Až konec šestého dílu mě dokázal napnout a těšila jsem se na další epizodu. A sedmý díl byl dobrý a napínavý. A těším se na poslední díl. Jsme zvědavá, jak první série dopadne. A už jsem vám říkala, že mám ráda Evu Green? Ta je prostě skvělá. 4 epizody.

Salem. (1x04) V tomhle seriálu jsem se moc neposunula. Nějak nemám náladu sledovat moc hororových seriálů najednou. Takže snad až skončí Penny Dreadful, tak se donutím tohle dokoukat. 1 epizoda.

The Big Bang Theory. (6x24) Dokoukala jsem šestou sérii a čekám na sedmou s dabingem. Titulky mi běžně nevadí, ale nějak jsem se naučila koukat na tenhle seriál bez nich a jsem zvyklá. Je sedmá série fajn? 3 epizody.

Doctor Who. (1x06) Tenhle seriál mě nebaví. Ale všem se líbí, tak čekám, kdy se to zlepší. Jestli je to pořád takové, tak nechápu tu jeho popularitu. 3 epizody.

The 100. (1x13) Ten konec! Ten konec!! Těším se na druhou sérii jak malé dítě na Ježíška. 2 epizody.

Awkward. (4x11) Nemám ponětí, jestli ta jedenáctá epizoda je poslední čtvrté série, ale další díly zatím nejsou. A zrovna ten díl skončil zajímavě. Ach jo. 4 epizody.

True Blood. (6x03) Nuda. Prostě nuda. 2 epizody.

Parenthood. (1x10) Měla jsem náladu se dívat na něco bez nadpřirozených věcí. Řeší se zde rodinné vztahy a problémy s rodičovstvím a tak. Jde to. Určitě budu chtít někdy pokračovat. 10 epizod.

Made In Jersey. (1x02) Seriál o právničce, která je mladá, ne moc zkušená, ale takřka vše jí vychází. No nic moc, ale dá se to. Nevím, jestli se mi bude chtít v tomhle seriálu pokračovat. 2 epizody.

Jsem si dala pauzu v psaní a nestihla jsem tento článek dopsat prvního. Dnes je už druhého. 

Monday Mornings. (1x02) Seriál z lékařského prostředí. Seriál o tom, jak může být hnusné pondělí ještě hnusnější. V pondělí ráno se sejdou lékaři a mluví o tom, koho minulý týden zabili a proč. Jako ne úmyslně, ale svojí chybou a tak. Má to jen deset dílů, takže to určitě dokoukám. Nepřišlo mi to tak strašné. 2 epizody.

Faking It. (1x05) Střední škola a dvě nejlepší kamarádky, které nejsou populární. A by se populárními staly, rozhodnou se předstírat, že jsou lesbičky. Ale jo, není to nejhorší seriál. Ale Awkward mě baví o dost víc. 5 epizod.

Dawsonův svět. (6x08) Ahahahaha. Nevím proč, ale chtěla jsem se na to podívat. Jako puberťačka jsem to sledovala v televizi, ale nikdy jsem nestihla všechny díly. Tak jsem se do toho pustila. Od začátku. A došla až k šesté sérii. A je to neskutečně hloupé. Každý tam hledá sám sebe (když tohle někde slyším, hned si vzpomenu na Joey a začnu se smát), všichni reagují pro mě neskutečně nerozumně. I dospělé postavy se chovají jak neskuteční blbci. Fakt. A ta jejich nerozhodnost. Hlavně ta Joey. Ta by potřebovala proplesknout. A Dawson je blbeček. A jak jim je dvacet, tak si myslí, jak jsou strašně dospělí a moudří. A přitom se chovají ještě víc jak děti. Mně je víc než jim a jako dospělá si fakt nepřipadám. A všichni tam jsou citově labilní, protože se jim nemůže říct nehezká pravda. Musí se kolem nich chodit po špičkách. Prostě... Debil, blbeček, debil, blbeček. 112 epizod.

Young & Hungry. (1x01) Nový sitcom o slečně, která chce být kuchařka u... Já ani nevím, kdo to je, ale určitě je bohatý, protože by si jinak nemohl dovolit mít vlastního kuchaře. Pár dobrých vtipů tam bylo, uvidíme, jak se to bude vyvíjet dál. 1 epizoda.

Celkem zhlédnutých epizod za červen: 170.
Byla jsem překvapená, když jsem viděla tohle celkové číslo. Na Dawsona jsem se dívala, když jsem se učila na psychologii, takže jsem to měla pár dní puštěné v kuse. Teda nedívala jsem se, jen jsem poslouchala, když jsem si dělala výpisky. To je potom hned takové číslo. 

Filmy.

Byli jsme v kině. Jednou.

Jak vycvičit draka 2. Bylo to fajn. Moc fajn. Bylo to vtipné - výrazy ovcí byly famózní. Bylo to smutné - byl by to mega spoiler, takže mlčím. A i romantika  tam byla! Jsem ráda, že i druhé díly mohou být super. Pokud se vám líbil první film, druhý doporučuji. A taky bych se měla podívat na ten seriál, že jo!

Paráda, článek jsem začala psát druhého a dopsala jsem ho třetího. Včera jsme totiž jeli do Znojma pro koťátko, které si bohužel nenecháme. Zítra ho povezu svým rodičům. Jinak teď peru tašku, za chvilku budu prát batoh - mělo by se naučit chodit na svůj píseček a ne na má zavazadla. 

Měla jsem v plánu přečíst přes léto 20 knížek, ale pochybuji o tom, že bych to zvládla. Zítra jedeme pryč, o víkendu budeme v Praze, pak asi budu u rodičů kvůli koťátku. Nevím, nevím. 
Mějte se moc pěkně, přeji vám pěkné prázdniny, popřípadě pěknou dovolenou.

A hodně čtěte!

6 komentářů:

  1. Mně Jsem roztříštěná přišla hodně pitomá, takže fakt nevím, jestli se pouštět do pokračování. Je to lepší než první díl?
    Jed mě mile překvapil a dost se mi líbil, tak snad se to bude líbit aspoň trochu i tobě. :)

    Na čtvrtou sérii Sherlocka se těším hrozně moc! :D
    S Arrow to mám stejně - některé epizody se mi hrozně líbí, jiné mi přijdou takové nedokončené.
    Na Penny Dreadful se chystám a jsem na to upřímně zvědavá. :)
    Já mám Doctora Who ráda. Ale u první série jsem musela prostě zatnout zuby a prokousat se tím, v první sérii mě bavila až devátá epizody, jop. Avšak doporučuji vydržet, od druhé sérii je v hlavní roli David Tennant, což je perfektní Doctor. Sama jsem si asi nejvíc užila čtvrtou sérii, kdy je Doctorovou společnicí Donna, ta mě moc bavila. :)
    Mimochodem, znáš seriál Broachurch? Pokud ne, tak vážně doporučuji. Když se ti líbí Sherlock, bude se ti podle mě líbit i tohle. :)

    Jak vycvičit draka 2 jsem taky viděla a bylo to skvělé! :D :) Bavila jsem se. První díl se mi sice líbit víc, ale i tenhle byl fajn. :) A na seriál se rozhodně podívej! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem roztříštěná mi v tu dobu, kdy jsem ji četla sedla do nálady. Druhý mi díl přijde trochu lepší, děje se toho tam víc. Zkusit můžeš, přinejhorším ji nedočteš. ;)

      Ta devátá epizoda Doctora Who je o tom dítěti s plynovou maskou? Ten byl dost děsivý. "Mami? Jsi moje maminka?" Brrr. Koukala jsem na to v noci. :D Jinak, jak jsi už jistě pochopila z předešlé věty, dávám tomu šanci. Tak snad mě to nezklame. :)
      O Broadchurch akorát vím, že existuje. A že se snad chystá nějaká americká verze. Určitě zkusím. Děkuji za tip.

      Ano, na seriál se chystám dlouho, už mi o něm říkala kdysi dávno Storycollector. Pokusím se co nejdřív. :)

      Vymazat
  2. Jed by som si veľmi chcela prečítať 8)
    Nešika pokial viem tak končí až decembri, majú asi pauzu neviem, na wikipedii to zvyknem čekovať 8)
    Doctor who 1. séria je absolútna nuda, 2ka tiež nič moc, ja som to stopla v polke 2ky, ale ževraj tie novšie série sú lepšie, keďže to trochu viac zmodernizovali. Ja sa k tomuto seriálu ale asi nevrátim, proste ma nudil začiatok a nebudem preskakovať série.
    HTTYD 2 bolo úúúžasné 8P videla som ako 3D, zbožňujem tú rozprávku a krásne to bolo 8_)
    The 100 bolo super, len ten koniec kam sa dostali ma neohúril, ja mám rada džunglu/les, dúfam, že sa tam vrátia 8D
    Arrow je také všelijaké 8D ale zase dobre sa kuká na boj a svalnatých chlapcov 8P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doctorem Who se snažím nějak posouvat, už jsem na začátku druhé série. Takže já se k těm lepším dílům dostanu! :)
      Na The 100 se těším a nevadí mi, kde skončili, přijde mi to zajímavé.
      Jsem ráda, že ohledně Arrow má více lidí podobný názor jako já. :) A ano, ty souboje jsou fajn. :o)

      Vymazat
  3. Tyhle tvoje přehledové články se mi moc líbí. Budu u tebe hledat tipy na seriály, i když z amerických jsem se za poslední rok koukala jen na The Big Bang Theory (mám pořád ráda), někdy o Vánocích na PLL (asi už nenavážu) a na Girls (ty jsou celkem fajn).


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. (Odpověď jdu psát podruhé, tak tu snad pak nebudou tři! :D)

      Jsem ráda, že je to aspoň k něčemu, snažím se sledovat novinky, abych mohla (ne)doporučovat dál.
      Na Girls jsem se nedávno dívala, ale mám z nich rozporuplné pocity - někdy je to fajn, ale většinu času mi přijdou děsné.

      Vymazat